maart 26, 2016

Happy 30th Birthday @Nike Air Max

januari 6, 2016

Op de koffie bij Artbox

Vandaag stond een kop koffie bij Artbox op de planning. Gewoon voor de gezelligheid om elkaar te leren kennen. Overigens koos ik voor een thee, want wat was het koud buiten!

Tijdens het gesprek haalde ik mijn blog aan. Martijn (CEO/owner) vroeg of Artbox dan ook op mijn blog zou verschijnen. Op dat moment zei ik uit alle respect natuurlijk volmondig ‘ja!’. Maar daarna moest ik toch écht aan de randvoorwaarden (inspirerend?) denken. Het geheel moet mij inspireren. En dat doet Artbox zeker. Niet alleen hun werk, maar ook hun openheid en integriteit spreken mij aan. Iets wat onder één dak uniek te noemen is.

Artbox – opgericht in 1976 – is een creatief full service productiehuis in Amsterdam. Met meer dan 80 artiesten produceren ze grote campagnes waarbij illustratie, animatie en film, fotografie, beeldmanipulatie en 3D & CGI ingezet wordt. Het resultaat mag je zelf beoordelen: www.artbox.nl/projects
Voor de mensen die te druk of te lui zijn, hierbij een zeer kleine greep uit hun werk waar de creativiteit van af spat.

De making of van onderstaande campagne is een must-see:
Making of Samsung Super Amoled
Schermafbeelding 2016-01-06 om 14.03.53

Schermafbeelding 2016-01-06 om 14.03.23

Schermafbeelding 2016-01-06 om 14.07.40

Het was een geanimeerd gesprek. Artbox zit vol creatief werk, gezelligheid en insipreert op velen vlakken. Martijn en Marthe (producer) dank voor jullie gastvrijheid en wellicht tot in de toekomst!

juli 18, 2015

Coca-Cola: “Labels are for cans, not people.”

n-COKE-LABEL-CANS-RAMADAN-large570

Ten tijde van de Ramadan heeft Coca-Cola een eervol gebaar gemaakt. Het bedrijf heeft in het Midden-Oosten ongelabelde blikjes geproduceerd om mensen wereldwijd bewust te maken van vooroordelen en stereotypen. Hiermee maakt Coca-Cola een prachtig statement: “Labels are for cans, not people.” Ik bewonder de creativiteit, de slogan en de productie. Coca-Cola bewijst hoe sterk én invloedrijk een ‘simpel’ social experiment kan zijn. Mooi. Chapeau!

juli 13, 2015

Debuut van mijn vader op Kakhiel

Foto

Kakhiel? Het web staat er vol van. Het (of moet ik zeggen hij of zij?) is een fenomeen op het internet! Niemand weet wie auteur Kakhiel is. Kakhiel voorziet beelden van eigen teksten die in tekstballonnen geplaatst worden. Op zijn zachts gezegd zijn dit hilarische uitspraken. Meestal schaamteloze situaties waarbij personen voor schut worden gezet.

Met zo’n 230K aan Likes ben ik één van de trouwe fans op Facebook. Dus vandaag scrollde ik door mijn tijdlijn en kwam ik mijn vader op Kakhiel tegen! En toen bedacht ik me dat Kakhiel nog geen plek heeft gekregen op mijn blog. Bij dezen het debuut van mijn vader op Kakhiel én op mijn blog 😉 Ook kun je de wijsheden van Kakhiel op Twitter volgen.

februari 14, 2015

PostNL verstuurt je Valentijnskaart met een kus

Leuke inhaker. ‘Uniek in de wereld, en de perfecte manier om je geliefde, familieleden of vrienden te verrassen met het meest persoonlijke valentijnsgebaar ooit’, zo meldt PostNL.

Op vrijdag 13 februari vóór 17.00 uur kon iedereen in Nederland valentijnskaarten versturen met een echte kus als postzegel.

maart 21, 2014

Burger King opent fly-thru voor vogels

Burger King

maart 10, 2014

Allerkortste film genomineerd voor Oscar

Fresh Guacamole werd in 2013 genomineerd voor een Oscar. Het is de allerkortste film ooit die een Oscarnominatie won. Je vraagt je vast af: waarom? Nou naar mijn mening is het een inspirerende, fascinerende en verbazingwekkende animatie die ongelofelijk goed gemaakt is. A must-share-and-see dus!

januari 7, 2014

The Lion King gehackt voor Greenpeace

Greenpeace hacks The Lion King

Greenpeace Nederland laat met de klassieker van Disney zien hoe de Afrikaanse savanne eruitziet als we niet oppassen. Alle dieren verdwijnen uit de beelden. De animatie is niet in samenwerking met Disney gemaakt. Het mediabereik is hierdoor groot, want The Lion King is dus gehackt. Inmiddels heeft het animatiefilmpje op YouTube al meer dan 25.000 views en de hack gaat behoorlijk viral.

oktober 29, 2013

Joint promotion KLM rond nieuwe Disney film ‘Planes’

Om de promotie van Planes te versterken is Disney in meerdere landen een samenwerking aangegaan met luchtvaartmaatschappijen. In Nederland ging Disney de samenwerking aan met KLM. Daar heeft KLM een echte joint promotion van gemaakt.

KLM nodigde 300 kinderen uit om de film in een echt vliegtuig te komen kijken. Vanzelfsprekend in een vliegtuig van KLM. Maar daar bleef het niet bij. Alles wat het vliegtuigje (hoofdrolspeler Dusty) in de film meemaakt, gebeurt ook met het vliegtuig waar de kinderen in zitten. Naar mijn inziens een fantastisch idee en een ideale samenwerking!

januari 25, 2013

Your secret – a movie about you

Something only you can see

Het is simpel. Mysterieus. Mooi. Creatief. Origineel. Pakkend en rustgevend. Iets waar je blij van wordt. Waar je ideeën van krijgt. Wat je kracht geeft. Inspiratie. A must-share!